Kada reikia keisti stabdžių diskus?
Kada reikia keisti stabdžių diskus? Bet kokia stabdžių disko deformacija turės įtakos stabdžių sistemos efektyvumui, taigi ir stabdymo keliui. Disko paviršiuje atsiranda mechaninių pažeidimų, įtrūkimų ir korozijos žymių, rodančių, kad stabdžių trinkelės su stabdžių disku neveikia tinkamai. Tokiu atveju būtina patikrinti stabdžių sistemos veikimą. Kai stabdžių diskas susidėvi, t.y., kai pasiekia gamintojo nurodytą storį, jis turi būti pakeistas. Prieš išimant stabdžių diską, reikia jį palyginti su nauju. Be tinkamo jo numerio, reikia įsitikinti, kad turimi visi elementai, reikalingi stabdžių diskų tvirtinimui prie rato stebulės, t.y. nauji varžtai, pleištai ir tepalai, taip pat tinkami įrankiai, reikalingi nepriekaištingam pakeitimui.
Dažniausiai stabdžių diskus reikia pakeisti nauju stabdžių kaladėlių komplektu ir kitais susijusiais komponentais
Minimalus stabdžių disko storis yra parametras, į kurį dažnai nepaisoma ir jis naudojamas norint patvirtinti, ar stabdžių diską reikia keisti. Dauguma vartotojų, deja, remonto dirbtuvės dažnai nepaiso šio parametro taisydami stabdžių sistemą, nes „stabdžių diskas vis tiek atrodo gerai“. Negali būti nieko klaidingesnio. Mažiausias stabdžių diskų storis yra nurodomas ne tik aptarnavimo instrukcijose, bet dažnai, kaip labai svarbus parametras, užrašomas ir ant pačių stabdžių diskų. Didelis stabdžių diskų skersmuo turi įtakos jų svoriui. Negalima padidinti stabdžių diskų storio, kadangi tai turi didelės įtakos pakabos ir amortizacijos darbui dėl papildomos nepaskirstytos apkrovos. Dažnai trinties žiedo susidėvėjimas 2 mm iš abiejų pusių reiškia, kad diskus būtina pakeisti naujais. Dar neseniai su tais pačiais stabdžių diskais automobiliai galėdavo sunaudoti 2-3 stabdžių trinkelių rinkinius. Šiandien dažni atvejai, kai keičiant po 30-40 tūkstančių kilometrų ridos susidėvėjusias stabdžių trinkeles, reikia keisti ir stabdžių diskus. Stabdžių diskų storis turi didelės įtakos jų gebėjimui akumuliuoti šilumą. Plonesni nei gamintojo leistini diskai turės įtakos darbinių elementų temperatūrai, kuri sukels stabdžių disko deformaciją ir stabdymo efektyvumo sumažėjimą.
Kokia yra stabdžių disko deformacijos priežastis?
Stabdžių disko deformacijos priežasčių gali būti daug. Problemų gali kilti tiek projektuojant, tiek gaminant tam tikro automobilio stabdžių diskus. Netinkamo transportavimo, sandėliavimo ir galutinio pristatymo klientui metu stabdžių diskas gali deformuotis dėl savo svorio (kietas diskas sveria daugiau nei 8 kg). Taipogi ir blogai pasirinkti elementai, t.y. stabdžių diskai ir stabdžių trinkelės, veikia trinties koeficientą, nuo kurio priklauso stabdymo kelio ilgis ir trinties elementų temperatūra. Atminkite, kad stabdymo metu jaučiami „smūgiai“ reiškia, kad yra problemų su stabdžių diskais. Deja, diagnostika ir nuodugnus patikrinimas dažnai nurodo pakabos dalių, vairo sistemos, ratų guolių gedimus, netinkamą ratų geometriją, blogą jų subalansavimą arba netgi netinkamų ratlankių pasirinkimą konkrečiai transporto priemonei, pavyzdžiui netinkamą ratlankių ET (išnešimą). Transporto priemonė turi būti saugiai pakelta, ratas nuimtas. Atjungti ABS sistemą, stabdžių kaladėlių nusidėvėjimo indikatorių ir atjungti stabdžių stiprintuvą. Stabdžių stūmokliai nustatomi mechaniniu būdu. Norint tai padaryti, reikia ištraukti smaigą ir sukti adapterį, esantį po juo, prieš laikrodžio rodyklę. Stūmokliukai atstums viduje esančias stabdžių trinkeles. Suveikus perkrovimo sankabai reguliatoriuje, išgirsite garsą. Norint nuimti stebulę ir prie jos pritvirtintą stabdžių diską, pirmiausiai reikia nuimti ašies veržlės dangtelį bei pačią veržlę. Nuimtą stebulę ir stabdžių diską reikia padėti ant stabilaus paviršiaus. Dabar galima nuimti ABS žiedą, o visus jungiamuosius varžtus tarp stebulės bei stabdžių disko atlaisvinti ir atsukti. Stabdžių diską galima išmontuoti iš stebulės hidraulinio preso pagalba.